Datamanagement, Dashboarding en Managementrapportages

Het terrein van de geneesmiddelen is complex en voortdurend in beweging. Voor een juiste bedrijfsstrategie is het cruciaal om grip te hebben op deze ontwikkelingen. Axon helpt hierbij. Wij vertalen kwantitatieve data in praktische en overzichtelijke managementrapportages en dashboards. Zo bieden wij onze doelgroep insights en facts als basis voor besluitvorming.

De basis voor solide en goede rapportages is de onderliggende data. Het wederkerig managen van de datastromen, datamanagement, is waar u op moet vertrouwen. Wij ontsluiten, ontvlechten, structureren, koppelen en voegen daar waar nodig berekeningsprocedures toe. Vervolgens kunnen wij voor u aan de slag om rapportages van de data te maken of u doet dat zelf op basis van de door Axon aangeleverde datasets.

In het eigen online business intelligence platform Close-UP ontsluit Axon uw data. Uw organisatie  beschikt hiermee dagelijks over geactualiseerde en eenduidige  rapportages, zonder de complexiteit van het beheer van een dergelijk systeem. Die zorg neemt Axon u uit handen. Uiteraard wordt Close-UP en/of het Dashboard ingericht  naar uw eigen bedrijfssituatie met de voor uw organisatie relevante marktdata of gegevens uit interne systemen. Daarnaast bieden wij organisaties ondersteuning bij het modelleren en managen van data en bij het visualiseren van de belangrijkste realisatiecijfers en doelstellingen.

Onze dienstverlening bestaat uit:

  • Axon Close-UP:
    • Management-, sales- en marketingrapportages
    • Power Analytics
  • Datamanagement:
    • Farminform: o.a. fiROM, fiSCRIPT
    • IMS: o.a. lokale data, Midas data
    • Lokale databronnen: o.a. van zorgpartners, apotheeksystemen, etc.
    • data uit ERP systemen: o.a. SAP
  • Dashboarding

Wij informeren u graag over onze dienstverlening. Nog liever laten wij onze klanten aan het woord:

eli-lilly-300x166

“Hoewel mijn salesteam uit ervaren mensen bestaat merkte ik al snel na mijn start met dit team dat niet iedereen maximaal gebruikmaakt van de inzichten die regionale omzetcijfers kunnen bieden. Dat is zeker geen kwestie van onwil, maar heeft vooral te maken met gewoontes. De een kijkt altijd naar ‘dit’ als de nieuwe Close-UP cijfers binnen komen, de ander kijkt altijd naar ‘dat’ en bovendien doen we dat allemaal in eerste instantie individueel. Door gezamenlijk een Close-UP training voor gevorderden te doen, met iemand van Axon als trainer, werd iedereen losgemaakt van zijn gewoontes en halen we nu meer informatie uit de data.”

Sigrid I. Attema – van den Broek, Sales & Marketing Manager CNS, Lilly Nederland BV